Pages

Saturday, March 8, 2014

~!Oh My GoD!~ PraY for MH370

HaSiL BeBeLLaN serikandi_ibtisam at 6:37 AM
PeRasaanMu 
0 SuRaT CiNta Links to this post
Assalamualaikum

berita yang amat menyedihkan pada hari ini
membuat diriku turut berduka dan terasa kehilangan
meski aku tidak punya keluarga yang menaiki kapal terbang tersebut
sebagai seorang insan atau pelajar yang duduk jauh
dan sering berulang~alik menggunakan kapal terbang
biarpun kapal terbang mengalami turbulence
perut dah rasa mual dan hati penuh debar
apatah lagi perasaan mereka yang berada dalam
kapal terbang tersebut...MH370


pelbagai spekulasi yang timbul dan betapa pantas
maklumat tersebar melalui dunia hujung jari ini
namun apa yang mendukacitakan hati ini
pabila ada yang mengaitkan kisah sedih ini dengan politik
dan terdapat yang memberi komen~komen negatif
dan pelbagai spekulasi yang penuh dengan "STUPIDITY"
HELLO?! hal nyawa hal serius pliz Tolonglah!!!
STOP ALL THE NONSENSE!
sedih rasa nak menangis membayangkan
perasaan mereka yang berada dalam
kapal terbang tersebut ;"(

segalanya hanya Tuhan yang tahu apa yang terjadi
anyway...keep update with the news
Stop all the negativity
Pray for all the passenger and crews of MH370
((")("))

"MAS may have the best service,
best pilot, best aircraft,
but only GOD have the best plan
even the unsinkable titanic sank"

Pray for the best
~Hope is still remains~

*glurp*

*ps:-im so saddd.....

Thursday, March 6, 2014

~!Oh Mai GOD!~ Oh CinTa oH JoDoh ~~JoDoHmu BuKan JoDohKu~~

HaSiL BeBeLLaN serikandi_ibtisam at 8:33 AM
PeRasaanMu 
1 SuRaT CiNta Links to this post
???Aku selalu berfikir???
Jika Hawa tercipta dari tulang rusuk kanan Adam
kalau Adam aku dah diambil oleh ilahi
macam mana ye?
............................................................................

Bila disoal tentang
cinta atau jodoh?
Oh my GOD!!!

Ok sukar rumit complicated parah parah dan parah
Tentang cinta...
Tentang jodoh...
segalanya merupakan misteri
misteri yang perlu dirungkai sendiri
dalam perjalanan hidup yang penuh misteri
(aisehmennn semua misteri~misteri~misteri =,="
hehehe mentang~mentang layan Lord of the Ring trilogy tadi kekeke)
kata Anonymous@Kak Pah (ahli falasapahhh)
Hidup ni mudah tapi sukar sebab manusia sendiri yang menyukarkan
hekkk eleh mudahlah kalau semua orang fikir macam kak pah ish
manede mudah...memang xde yang mudah semua itu tipuuu
[tarik muka donal dak] 

Ok stop merepek oK
Hmmm apapun sekadar perkongsian dan bukan
untuk meluatkan pembaca yang melayari belog
saya yang merepek~repek nih hihihik
tentang jodoh? yes jodoh...aha...jodoh!

Sejak mencapai umur yang kian memaksimumkan tahap hormon mengelogak ini 
huhu diriku mula tertanya~tanya siapakah jodohku?
aku bertanya pada sahabatku macam mana la nak tahu ye
seseorang itu jodoh kita?
jawab 'Cik A@Dr cinta
"hmm jodoh ni rahsia Dia...apapun kamu kena fikir
dalam memilih jodoh ni ikut apa kata hati
(dalam hatiku berbisik...ikut hati mati-ajaran cigu aku time sekolah)
dan sambung Dr cinta lagi...
ingat! kamu fikirlah kamu sanggup tak nak menatap
wajah insan yang kamu pilih itu setiap hari?
so itulah jodoh...

hurmmm rumit juga yerrr tapi itu yang membuatkan aku
terfikir~fikir (seseorang yang aku sanggup tatap 24 jam)
ohhh mataku berkelip~kelip selaju 1km/j dalam 10minit memikirkan...erk?
pilihan itu ramai tetapi jodoh itu memang masih mamai~mamai nak pilih
sukar~entah~bingung~runsing
(kalah ikan 3 rasa-xde kaitan)
grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

So pada yang rasa seperti yang aku rasa
JOM tinjau TIP~TOP dalam mencari JODOH
oh Jika dia jodohmu.....
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
1. Solat istikharah~jangan setakat sekali sahaja 
tetapi buatlah berkali-kali huhu 
sampai hati rasa yakin bahawa dia adalah pilihan kamu
(bagi yang ada 10 orang pilihan cewah!!!)
 ehem tapi bukan setakat kamu je yang boleh buat...
haaa bahkan mak ayah kamu pun
boleh buat solat untuk jodoh kamu haaa
(tapi jangan plak tersilap yerrr bagi 
yang lelaki suruh abah buatkan
tak pasal~pasal abah kamu pula pasang 
baru adesssssss!!! naya)
wuwu menurut orang ada yang dapat mimpi haaa
 beruntunglah bagi mereka yang
mendapat mimpi tentang lelaki yang 
menjadi pilihan hati itu

2.Selepas solat Subuh~buka Al-Quran secara 
automatik/rambang tanpa melihat muka surat
niatkan dalam hati siapakah nama orang
 yang menjadi pilihan hati
dan bacalah Qur'an pada kedua~dua muka surat 
bermula dari sebelah kanan dan berakhir
ke sebelah kiri muka surat. 
Setelah itu kira berapa jumlah 'Qaf' dan 'Shin'
kalau 'Qaf' lebih banyak maknanya 'ya'
 in sha Allah orang yang kamu niatkan
merupakan jodoh kamu ya.....
kalau 'Shin' maknanya 'tidak' orang itu bukan....
sekurang-kurangnya dilakukan sebanyak 
3 kali Subuh (3 hari tak semestinya berturut)
ilmu ini aku tanyakan pada sahabat 
yang menuntut dari seorang Habib
wallahualam aku tidak tahu adakah ini
merupakan ilmu benar
namun ku yakinkan hati kerana
setiap persoalan kembalilah berpegang pada Qur'an dan Sunnah

well semua...tak semestinya seseorang yang 
banyak persamaan tu jodoh kamu 
kerana mereka yang berbeza juga saling membantu
dalam melengkapi diri masing~masing uhum betul x?
segalanya rahsia Tuhan kerana
apa yang baik bagimu belum tentu baik untukmu
apa yang buruk bagimu belum tentu buruk untukmu
yang baik mungkin buruk
yang buruk mungkin baik

in sha Allah semoga apa yang diriku share ni
membawa manfaat dan sekiranya salah amalanku
tegur~tegurkanlah ok

Ps:-jangan risau yer tentang jodoh ni semua
sebab aku yakin semua akan dapat jodoh yang penting
Doa.Usaha.Istiqamah.Tawakal
~sekadar perkongsian winx~
(sambil mengalunkan lagu Afghan~Jodoh pasti bertemu)
*glurp*




 

AkU PeReMpUaN BiAsA Template by Haidanitazzi Blogger Template | Gadget Review