Pages

Thursday, June 14, 2012

AkU KeReNggA & SeMuT

HaSiL BeBeLLaN serikandi_ibtisam at 11:07 PM
PeRasaanMu 


KerenGGa

Hallaow!!!
Nampak ta gamba di atas???
Haaa itola kerengga kihik kihik
Time kicik~kicik zaman cumil~cumil dulu
Memang suka men~men tenguk~tenguk nate ni
sampai berjam~jam lamanya kat luar tengok nate ni
dan jeng~kejeng~jeng
nate kat bawah ni
Cemot~Cemot
kihik~kihik comel je kan ngeh ngeh
Tak tahu kenapa tetapi selain suka memerhati
keindahan alam yang begitu endah ini
hobi pelik yang lain tengok semot
Sampai bising mak selalu cari~cari pekiak~pekiak
dari dalam rumah mencari kita hahak

Tapi kan tapi kan kadang~kadang kita ni datang kejam
Memang bahaya! sian semut~semut kena
 ermmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
pijak pukul dera siksa dan akhirnya mati terbunuh
eeeee yela kijamnya diriku
bila dah besar baru tahu bahawa semot ni kan
haiwan yang kita takleh bunoh tau
haaa belajar dari pengajian agama
inilah manusia andai tak menuntot ilmu kita tak tahu
dan sikap yang tidak mahu mengambil tahu
akan menyebabkan kita seorang yang terus
melakukan kemungkaran pada bumi milik ALLAH

Tahukan Anda?
Sepanjang memerhati semut
semut ni sangat baik~baik belaka
dan comel~comel sungguh
FAKTA tentang KERENGGA+SEMUT:~

1.Semot selalu bertegur sapa sesama diorang guna sesungut a.k.a antena
(walapon semot ni kita taktau dia guna bahasa ape hurh jauh bih bagos
dari manusia ape, yela jumpa je sapa tanpa memilih rupa,warna,status dan bangsa
orang kita kalo jumpa cehhh paling baik pon senyum, ada yang memang buat
kita ni cam x wujud terus kat dunia, paling teruk buat muka masam dan
tengok kita cam penjenayah ==! haish apa pon tak boleh)

2.Semot ni setia dalam menjaga koloninya
(haaa diorang memang protective dan mempunyai semangat cintakan negara
wah jangan main~main negara semot ni besar tau, walapon tubuh kicik
jangan engat diorang tak kuat, semut ni dahla rajin+semangat kerjasama
memang no.1, kalo semut ni manusia memang dunia kita ni dah jadi dunia
yang teramat maju cam star wars erkkk yeke star wars? ke battleship? kah kah ke avatar?)

3.Semot suka mende manis dan Kerengga suka daging
(hahaha camne den tahu? kihkih kadang2 bagik sirap kat semot tengok diorang
minom je sirap tu sampai montot besar kaler merah(kalo sirap merah)
kihkih comel je taww pastu kite bagi ayam isi dia robek2 kicik2
bagi kat kengga haha tengok dia bawa makanan tu comelnye)

4. Kerengga bawa anak yang baru menjadik/kawan yang sakit
menggunakan mulot pencengkam
(sungguh~sungguh hati rasa teruja tengok diorang buat bende ni
sebab comel sangat~sangat tau tengok anak yang baru jadik kerengga wah)

5.Kerengga Menyerang menggunakan Gigitan/Pancitan
(haaa kalo nak tahu Kerengga kalau rasa terancam diorang ramai~ramai
akan datang menyerang dan menggigit wahh dahtu dia akan
memancut kan cecair yang boleh memedihkan mata yang
datang dari montot diorang; tak percaya? sila try ancam kihik...)
Itulah sedikit sebanyak yang boleh dikongsi hihi
sekian terima kasih
semoga sifat~sifat baik
dari binatang boleh kita contohi

"manusia sering melabelkan manusia yang jahat seperti binatang,
sebenarnya binatang ni tak sejahat manusia, padahal binatang
seperti kucing yang memakan anaknya pun kerna merasa terancam
padahal binatang "buat anak" dengan anak sendiri pun
sebab diorang tak ada akal ok, so sila pikiak la
manusia ni ada akal, nape nak bandingkan dengan binatang?
padahal binatang ni ada sifat~sifat yang dijadikan ALLAH padanya
malah lebih baik dari manusia namun kurang sempurna dari aspek lain"
cuma nak kata manusia~manusia yang jahat ni
sebab diorang memang tak guna akal+hilang panduan lam hidop!


kok kok kok
~kbai~




0 SuRaT CiNta:

Post a Comment

 

AkU PeReMpUaN BiAsA Template by Haidanitazzi Blogger Template | Gadget Review