Pages

Tuesday, April 20, 2010

KeTaWa BeRsAmA..MeNaNgiS BeRsAmA

HaSiL BeBeLLaN serikandi_ibtisam at 10:16 PM
PeRasaanMu 
assalamua'laikum buat semua, smoga hari2 anda diwarnai dengan senyuman
ok...pada hari ini...kita nak berkongsi kisah2 lucu untuk mengukir senyuman pada wajah
para sahabat yang sedang murung2...haa tengok tu...ade yang ++ macam2 lagi masalah alahai...apapun itulah lumrah hidup kita sebagai manusia.. ada sahaja rintangan dan dugaan yang ditempuh. apapun...hope pembaca terhibur dengan
kisah-kisah lucu yang diriku akan ceritakan. so...selamat membaca


NENEK TUA

Seorang nenek berusia 65 tahun melahirkan seorang anak. Rakan-rakannya datang berkunjung untuk menjenguknya.
Ketika mereka ingin melihat bayi nenek tersebut.. nenek itu berkata
"Nanti dulu".
Beberapa minit kemudian mereka be
rkata ingin melihat bayi itu lagi.
Tetapi nenek itu tetap berkata "Nanti dulu".
Akhirnya mereka bertanya :
"Bila kami boleh melihat bayi engkau..?"
"Bila dia menangis".
"Kenapa kami harus tunggu sampai dia menangis?"
"Sebabnya aku lupa.. dimana aku letak bayiku tadi.."

huhu...macam mencari handphone pula...doh

Rumah Kahwin

Seorang lelaki baru sahaja bertengkar dengan isterinya. Habis bertengkar, secara tiba-tiba sahaja isterinya terus mengemas barang-barangnya ke dalam beg.
" Kenapa ?
" lelaki itu bertanya.
Isterinya terhenti sebentar. Dia merenung lelaki itu lalu berkata,
" Kita sudah berkahwin lebih lima belas tahun. Dalam masa itu, ruma
h ini tak pernah aman. Asyik bertengkar saja. Saya sudah tak tahan. Saya nak tinggalkan rumah ini ! "
Lelaki itu berfikir sebentar. Dia kemudian berlari ke dalam biliknya dan membawa keluar sebuah beg pakaian.
" Betul juga kata awak. Aku juga dah tak tahan dengan rumah ini. Aku nak ikut awak keluar dari rumah ini
! "

MORAL : Haruskah rumah dipersalahkan !


WANITA CANTIK DAN SEXY TERJATUH DARI LANTAI 80

Seorang wanita cantik dan sexy terjatuh dari lantai 80 sebuah shoppin mall. Untunglah di lantai 70, ada seorang pakwe Amerika menangkapnya.

Wanita : "Terima kasih anda telah menolong saya...."
Pakwe Amerika : "Sama-sama, tapi u harus membalas budi"
Wanita : "how?"

Pakwe Amerika : "sleep with me....."
Wanita : "stupi
d !!!"
Pakwe Amerika : "Ya ..kalau u tida mahu..i lepas..."
Pakwe Amerika kemudian melepaskannya dan wanita itu kembali terjatuh....

Di lantai 50, seorang Pakwe Prancis berhasil menangkapnya.

Wanita : "Terima kasih anda telah menolong saya...."
Pakwe Prancis : "Same2, tapi senyorita harus membalas budi"
Wanita : "Bagaimana car
anya ?"
pakwePrancis : "Tidurlah denganku....."
Wanita : "Bangsat kamu,
tak MAU !!!"
pakwe Prancis : "tak mau...biar kamu jatuh..."
pakwe Prancis kemudian melepaskannya dan wanita itu kembali terjatuh...

Lantai 45 jatuh, lantai 40 jatuh, lantai 35 jatuh dan tidak ada l
agi yang menangkapnya. Si wanita mulai menyesal.

Akhirnya dia memutuskan kalau ada lagi pakwe yang
menangkapnya, dia mahu diajak tidur . Daripada mati, pikirnya.

Akhirnya di lantai 20, seorang Pakwe Arab menangkapnya. wanita itu terus confident berkata :


Wanita : "Terima kasih anda telah menolong saya. Sebagai membalas jasa, Anda boleh tidur dengan saya..."
pakwe Arab : " Astaghfirullah !!!!!"

Lalu pakwe Arab itu melepask
annya kembali...

so...ape jadi??



BUDAK SEKOLAH

cikgu: Amir kenapa datang lambat ke sekolah kan pakai motosikal?
amir: sebab papan tanda.
cikgu: apasal pulak?
amir: papan tanda tu pesan "sekolah di hadapan, sila perlahankan kenderaan anda"
cikgu:.... -_-"

HELAH SUAMI NAK POLIGAMI


Seorang suami sedang mencari-cari helah untuk membolehkan dia berkahwin lagi.
Antara alasan yang diberikannya:

Suami : Lelaki kawin 3 baru lah sah

Isteri : Kenapa pula?

Suami : Cuba terjemahkan ke dalam Bahasa Inggeris, "satu" is one, "dua" is two, "tiga" isteri (is three). Baru betul dan sah!.

Isteri : Tapi abang kena faham Bahasa Inggeris, terutama tentang "singular" dan "plural"

Suami : Berkenaan apa tu?

Isteri : Satu tu "Singular"; dua atau lebih "Plural"

Suami : Contohnya?

Isteri : One car sebagai singular, two cars sebagai plural. Apa bezanya?

Suami : Ohhh... tambah huruf "s" untuk yang plural

Isteri : Betul tu. Sama juga la untuk abang

Suami : Macam mana pula boleh sama?

Isteri : Satu isteri abang MAMPU, jika dua isteri dah jadi plural, maka abang MAMPUS, tambah "s" je, kan ?

Lepas daripada tu, si-suami tidak pernah lagi berceritakan hasratnya untuk berkahwin lagi...


Cara Menjawab Telefon Untuk Yang Betul


Sebenarnye cara menjawab tepon yang kite amalkan adelah salah... dan kebanyakannye sama..terpikir kah anda untuk menjawab dengan jawapan yang betul. Jadi disini kite akan cube untuk menukarkan jawapannye (tak le boring sangat lebih² lg kalu yg kejenye mmg jawab tepon).


1. Soalan: haloo, may i speak to bedah please?
Jawapan: maap.sini bukan balai polis.

2. Soalan: haloo, siapa disana?
Jawapan: ntah. saya kat sini,mane le saya tau sape kat sane..

3. Soalan: haloo, boleh saya bercakap ngan bapak awak?
Jawapan: nak cakap cakap je ler. buat ape tanye saya.

4. Soalan: haloo, boleh sambungkan ke nombor 323?
Jawapan: maap cik,nombor tak boleh disambung,hanye boleh dicampur.

5. Soalan: haloo, mak ade rumah?
Jawapan: mak takde rumah.bapak ade pasal rumah ni bapak yang beli.

7. Soalan: boleh saya bercakap ngan siti?
Jawapan: maap.nombor yang anda dail tidak mahu memberikan perkhidmatannye... time kacih.

8. Soalan: haloo, tolong panggilkan samad. saya nak bercakap dengannye.
Jawapan: sila panggil sendiri.saya sibuk.maap

9. Soalan: halloo... ...
Jawapan: haloo. pusat sakit mental disini. anda ingin mendaftar?

10. Soalan: haloo, saya nak tumpang bertanya...
Jawapan: maap. ini bukan kaunter pertanyaan.

11. Soalan: haloo, betul ke ini nombor 3234412?
Jawapan: sila dail sekali lagi. kalau saya masih menjawab betul le tu.

12. Soalan: assalammualaikum...
Jawapan: waalaikummussalam..(tupp!..terus letak tepon.salam kite wajib
jawab)

0 SuRaT CiNta:

Post a Comment

 

AkU PeReMpUaN BiAsA Template by Haidanitazzi Blogger Template | Gadget Review