Pages

Friday, May 21, 2010

AkTiViTi HuJuNg MiNggu: Ole Ole Cik IB

HaSiL BeBeLLaN serikandi_ibtisam at 11:18 PM
PeRasaanMu 

assalamua'laikum kawan2,.,. uhuhu inilah hasil titik puluh daku di hujung minggu...
walaupun nampak kurang sempurna sekurangnya daku telah menghasilkan satu seni...huhuk
apapun alhamdulillah ok dimakan :)
disebabkan bajet biasa2 dan berjimat cermat sempena bajet 2011
bahan2 untuk membuat sushi ni apa yang daku ada ialah:-

1.nasi biasa
2.seaweed
3.crab meat4.timun
5.tuna mayonese
maka hasilnya seperti=sederhana...seharusnya bagi yang nak makan lebih sedap
belila salmonn ka...beras sushi dan lain2 mengikut kesesuaian selera dan kemampuan anda.
kalau nak tahu cara2 membuat sushi...memang senang saja :) boleh tanya pada daku ya kalau berminat...huhu
seterusnya...tengahari tadi...
untuk hujung minggu yang special...wah ^_^
hihi daku telah memasak spaghetti

ok...untuk membuat spaghetti...bajet yang daku keluarkan berjumlah rm20.00
huhu kira boleh tahan la kan.
bayangkan dengan hanya rm20.00 boleh membuat spaghetti untuk hidangan sesisi keluarga dr 5-7 orang :) murah kan dari makan kat luar

ok...bahan2 nya adalah seperti berikut:-

1.tomato puree(kimball)-rm3.40
2.bawang besar-sebiji
3.bawang putih-3 ulas
4.daging cincang sepaket-yang daku beli di kedai melayu rm5 je..murah.
kedai lain rm6-7
5.mee spaghetti-rm4.10
6.kimball/prego merupakan sos tambahan bagi spaghetti...
ada mcm2...nak yang mushroom....traditional...macam2...gi kedai tengok ya
jadi pilihan daku ialah traditional...amek kimball punya brand lebih murah...
7.sayur campur
8.cendawan butang-rm2.10

untuk info lebih lanjut dan ingin belajar cara memasaknya...boleh bertanya pada daku :)

*jenama kimball dijamin halal ya...cek logonya
semasa membeli...pastikan anda menjadi pengguna bijak

antara stepnya:-
  • sila periksa keadaan tin sekiranya membeli barangan di dlm tin
  • pastikan bahawa tarikh luput tidak melebih tarikh yang ditetapkan
  • buat perbandingan harga antara setiap jenama makanan tin yang dijual
sekian,wallhua'lam:-
serikandi_ibtisam v^_^v



0 SuRaT CiNta:

Post a Comment

 

AkU PeReMpUaN BiAsA Template by Haidanitazzi Blogger Template | Gadget Review